سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
گزارش ویژه سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۰۶:۱۶

حفاری‌های شیل‌گس سوناتراک جنبه مطالعاتی دارد
ایران دریلینگ: نخست وزیر الجزایر، اعلام کرد: حفاری‌های اکتشافی شیل‌گس به منظور آگاهی از ظرفیت‌های الجزایر در حوزه انرژی‌های غیرمتعارف انجام می‌شود. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، عبدالمالک سلال، گفت: دولت الجزایر بارها در مورد این موضوع تاکید کرده است که شرکت سوناتراک هم‌اکنون در حال بررسی پتانسیل‌های الجزایر در حوزه انرژی‌های غیرمتعارف است. سلال ضمن اشاره به اینکه براساس برآوردهای انجام شده، انتظار می‌رود ظرفیت‌های بسیار بزرگی از منابع شیل‌گس در برخی از مناطق الجزایر وجود داشته باشد، افزود: روند اکتشاف‌های انجام شده ازسوی سوناتراک در منطقه آهنت (در ٢٧٠ کیلومتری استان تمنراست) جنبه مقدماتی دارد و به زودی اکتشاف‌های بعدی در این منطقه آغاز خواهد شد. وی ضمن تاکید بر اینکه روند فعالیت‌های اکتشافی پس از گذشتن از این مرحله، متوقف شده و وارد یک دوره مطالعاتی چهار ساله می‌شود، بیان کرد: در سال ٢٠٢٠ و با توجه به نتیجه مطالعات، اعلام می‌شود که آیا امکان بهره‌برداری از منابع شیل‌گس در الجزایر وجود دارد یا خیر.

نخست وزیر الجزایر ضمن تاکید بر ضرورت نظارت دولت در این زمینه، ابراز داشت: با انجام همه اقدام‌ها و در نظر گرفتن معیارهای ایمنی لازم، این حفاری‌های اکتشافی خطری برای سلامت مردم و یا محیط‌زیست ایجاد نمی‌کنند. براساس این گزارش، سوناتراک قصد دارد طی ٢٠ سال آینده و به منظور تولید ٢٠ میلیارد مترمکعب شیل‌گس در سال حدود ٧٠ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کند. سرمایه‌گذاری‌های جدید سوناتراک، طرح توسعه میدان‌های گازی تیمیمون و السبع و همچنین تکمیل شبکه خط لوله ارتباطی میان پروژه‌های فرآوری گاز را شامل می‌شود. آژانس ملی ارزیابی منابع هیدروکربن الجزایر، پیشتر برای بهره‌برداری از هشت میدان گازی میان استان‌های ادرار و تیمیمون، مجوز صادر کرده است و اکنون موافقت برای بهره‌برداری از چهار میدان گازی در منطقه خریشبه را ارزیابی می‌کند. الجزایر از نظر ذخایر شیل گس قابل بهره‌برداری در جهان، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.


  کد خبر : 575
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :